1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. آموزش وردپرس
  6. /
  7. اضافه کردن ادمین جدید...
اضافه کردن ادمین جدید در وردپرس

اضافه کردن ادمین جدید در وردپرس

اضافه کردن ادمین جدید در وردپرس یکی از قابلیت‌های کاربردی این سیستم مدیریت محتواست، مخصوصاً زمانی که بعد از مدتی فعالیت روی وب‌سایت، به دلیل مشغله کاری یا نیاز به کمک تخصصی، بخواید مدیریت سایت رو با فرد دیگه‌ای به اشتراک بذارید. وردپرس این امکان رو به شما میده که کاربر یا User جدید به سایت اضافه کنید و نقشی برای اون تعریف کنید. هر نقش کارایی متفاوتی داره و شما به عنوان مدیر اصلی می‌تونید دسترسی‌های خاصی رو به ادمین سایت بدید یا اون رو محدود کنید.

ویدیو آموزش اضافه کردن ادمین جدید در وردپرس

تعریف ادمین جدید در وردپرس

برای اضافه کردن ادمین جدید شما از این مسیر پیشخوان وردپرس>کاربران وارد بخش کاربران سایت بشید. در این قسمت شما تمام اطلاعات اعضا سایت خودتون رو می‌بینید از جمله، نام و نام خانوادگی، ایمیل، شماره تماس و نقش کاربر. باکلیک روی اسم هر کاربر جزئیات بیشتری از اطلاعات اون شخص در دسترس شما قرار میگیره.

افزودن کاربر جدید در سایت

در بالای بخش کاربران سایت، دکمه ای مشاهده می‌کنید به اسم افزودن کاربر و با کلیک روی این دکمه یک کاربر جدید در سایت اضافه می‌کنید .

افزودن ادمین به سایت وردپرس

در این قسمت فیلد های مربوطه رو پر کنید:

  1. اطلاعات کاربر: نام کاربری و ایمیل از همه مهمتره و حتما درست وارد بشه
  2. رمز عبور: بصورت پیشفرض خودش یک رمز قوی بهتون پیشنهاد میده اما خودتون هم می‌تونید رمز ساده تری وارد کنید
  3. اطلاعات این کاربر جدیدی که ساخته شده رو به ایمیلی که وارد کردید میفرسته
  4. تعریف نقش برای کاربر

نقش های کاربران در سایت وردپرس

قسمت مهم اضافه کردن ادمین جدید در سایت نقش های کاربران هست. با توجه به نقشی که به اون یوزر میدید، دسترسی برای انجام کارهای مختلفی در سایت مثل ثبت محصول، ایجاد نوشته یا مدیریت کامل سایت رو در اختیارش میزارید.

تعریف نقش برای کاربر جدید

نقش‌های پیش‌فرض برای اضافه کردن ادمین در وردپرس:
مدیر (Administrator):
این بالاترین سطح دسترسی را دارد و می‌تواند تمام بخش‌های سایت را مدیریت کند، از جمله ایجاد و ویرایش کاربران، نصب و حذف افزونه‌ها و قالب‌ها، و تنظیمات کلی سایت.
ویرایشگر (Editor):
این نقش می‌تواند تمام محتوا (پست‌ها و صفحات) را ایجاد، ویرایش و منتشر کند. همچنین می‌تواند سایر کاربران و محتوای آنها را مدیریت کند، اما به تنظیمات کلی سایت دسترسی ندارد.
نویسنده (Author):
این نقش می‌تواند پست‌های خود را ایجاد، ویرایش، منتشر و حذف کند.
مشارکت‌کننده (Contributor):
این نقش می‌تواند پست‌ها را ایجاد و ویرایش کند، اما نمی‌تواند آنها را منتشر کند. همچنین، نمی‌تواند فایل آپلود کند یا به تنظیمات سایت دسترسی داشته باشد.
مشترک (Subscriber):
این نقش کمترین سطح دسترسی را دارد و فقط می‌تواند وارد سایت شود، پروفایل خود را مدیریت کند و نظرات را بخواند و بنویسد.

نتیجه گیری

اگه شما هم مثل خیلی از مدیران سایت‌ها، زمان کافی برای مدیریت جزئیات فنی ندارید یا ترجیح می‌دید روی تولید محتوا و توسعه کسب‌وکارتون تمرکز کنید، داشتن یک همراه مطمئن در زمینه پشتیبانی سایت وردپرس می‌تونه خیال‌تون رو از بابت تنظیمات مهمی مثل مدیریت کاربران، نقش‌ها و امنیت سایت راحت کنه. اینجوری مطمئن می‌شید که سایت همیشه تحت کنترل و به‌روز باقی می‌مونه، حتی وقتی خودتون درگیر کارهای دیگه هستید.

سرفصل های این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم درخواست مشاوره