1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. آموزش وردپرس
  6. /
  7. آموزش ایجاد کد تخفیف...
آموزش ایجاد کد تخفیف در ووکامرس

آموزش ایجاد کد تخفیف در ووکامرس

شاید یکی از کاربردی ترین بخش ها در سایت فروشگاهی که باعث افزایش فروش و جذب مشتری جدید میشه ایجاد کد تخفیف در ووکامرس هست. این ویژگی در ووکامرس بصورت پیشفرض وجود داره و شما خیلی راحت امکان ساخت و مدیریت کوپن های تخفیف رو دارید.

ویدیو آموزش ساخت کد تخفیف در ووکامرس

چرا باید از کد تخفیف استفاده کنیم؟

افزایش فروش در زمان‌های خاص (مثلاً کمپین یلدا یا بلک‌فرایدی)

تشویق به خرید مجدد توسط مشتریان قبلی

جذب کاربران جدید

تخفیف‌های شخصی‌سازی‌شده برای کاربران وفادار

مراحل ایجاد کد تخفیف جدید در ووکامرس

۱. ورود به بخش مدیریت کد تخفیف
از پیشخوان وردپرس وارد مسیر زیر شوید:
ووکامرس ← کدهای تخفیف (کوپن‌ها) ← افزودن کد تخفیف جدید

افزودن کد تخفیف در سایت

۲. تعیین کد تخفیف
در فیلد «کد تخفیف»، عبارتی که مشتری باید برای گرفتن تخفیف وارد کنه رو بنویسید (مثلاً: off20 یا eid1404) حتما انگلیسی باشه.

در فیلد توضیحات، می‌تونید یادداشت داخلی برای خودتون وارد کنید تا بعدا یادتون باشه برای چی این کد رو ساختید (برای مشتری نمایش داده نمیشه).

۳. بخش اطلاعات کد تخفیف
در تب «همگانی»، نحوه تخفیف رو انتخاب کنید. 3 مدل تخفیف در ووکامرس داریم:

  • تخفیف درصدی (مثلاً ۱۰٪ تخفیف) روی تمام محصولات سبد خرید.
  • تخفیف مبلغ ثابت برای سبد خرید (مثلاً ۵۰ هزار تومان از کل خرید)
  • تخفیف مبلغ ثابت برای هر محصول (مثلاً ۲۰ هزار تومان برای هر واحد محصول)

سپس در بخش «میزان تخفیف» مبلغ یا درصد تخفیف رو وارد کنید.

می‌تونید گزینه‌های دیگه ای مثل«حمل‌ونقل رایگان» یا «تاریخ انقضا» هم فعال کنید.

۴. تب محدودیت های دسترسی
در تب «محدودیت های دسترسی» می‌تونید شرایط استفاده از تخفیفو مشخص کنید مثل:

حداقل و حداکثر مبلغ خرید

فقط برای برخی محصولات یا دسته‌بندی‌های خص

فقط برای کاربران خاص(باید ایمیل کاربر رو وارد کنید)

جلوگیری از هم‌زمانی استفاده با بقیه کدهای تخفیف

۵. تب محدودیت استفاده
در تب «محدودیت‌ استفاده»، می‌تونید مشخص کنید:

هر کد چند بار قابل استفاده باشد

هر کاربر چند بار میتونه از این کد استفاده کنه

۶. انتشار کوپن
در نهایت، روی دکمه «انتشار» کلیک کنید تا کوپن فعال شود.

نکات حرفه‌ای برای ساخت و مدیریت کدهای تخفیف

همیشه تاریخ انقضا تنظیم کنید تا تخفیف‌ها دائمی نباشند.

برای جلوگیری از سوءاستفاده، محدودیت تعداد استفاده تعیین کنید. (مثلا هر کاربر فقط یک بار بتونه از این کد استفاده کنه)

برای فروش بیشتر، کد تخفیف رو در ایمیل‌ها یا پیامک‌های تبلیغاتی اطلاع‌رسانی کنید.

حتما تیک گزینه «استفاده فردی» رو بزنید تا کاربر نتونه همزمان دو یا چند کد تخفیف رو باهم وارد کنه

اگر می‌خواید فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای با قابلیت‌های ویژه مثل مدیریت کد تخفیف داشته باشید، طراحی سایت فروشگاهی را ببینید.»

سرفصل های این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم درخواست مشاوره